Aldi

Butiksfacade

ALDI

"Aldi macht frei!"

~ Adolf Hitler om Aldi

"Aldi er et glimrende eksempel på Dansk Folkeparti's idealer"

~ Pia Kjærsgaard om Aldi's markedsføringspolitik

"Aldi du bist ein schwein..."

~ Nogle Røde Polakker om Aldi
Aldi

Aldi's symbol

Aldi er et tysk våbenprojekt påbegyndt i de tidlige 1980'ere af det vesttyske forsvarsministerium med det mål at udvikle et intelligent supervåben der kunne overløbe enhver nations forsvar. Navnet er en forkortelse af "Allmäner Liebe Der Internationaler-dominanz", som ret så klart fortæller bagtankerne bag dette ærke-tyske foretagende.

Fra at være et sprængstofsbaseret våbenprogram er Aldi gået over til psykologisk og biologisk krigsførelse. Butikkerne bugner med sprængfarlige varer såsom pølser i glas med samme sprængkraft som C-4, gær, & og farligst af alle: tysk forloren skildpadde på dåse. Disse livsfarlige varer bliver markedsført med en uovertruffen aggresivitet gennem den trykte presse, produceret af skruppelløse pr-folk hvis metoder ville få Goebbels til at tisse i bukserne af rædsel.

Den individuelle frihed for den enkelte købmand i kæden har dog reddet de danske forbrugere fra forholdene i moderlandet Tyskland, hvor Heino brager ud af højtalerne i butikkerne selv efter lukketid (som en tyverisikring).

Personlige værktøjer