9. november

Den 9. november er dag nr. 313 i året, hvis der ikke bliver byttet rundt på rækkefølgen. Dagens navn er Ulla Tørnæs.

[redigér] Begivenheder

  • 1641 - Ved retten i Ribe bliver det med dommerstemmerne 10-4 besluttet, at Maren Spliid er en beskidt, løgnagtig heks, der er skyld i, at naboens hund har fået gonorré.
  • 1944 - I en harmdirrende protest over bananmangelen sprænger tyskerne Strøget i Odense i luften, hvorved høns i asparges spredes helt til Otterup.
  • 1970 - Charles de Gaulle, tidl. fransk præsident i Frankrig, dør af at bide sig i tungen.
  • 1989 - En halvsøvnig soldat giver en østtysker lov til at smutte igennem Checkpoint Charlie for at købe bananer i Vesttyskland. Situationen kommer ud af kontrol, da østtyskerne får nys om de billige bananer og i løbet af natten vælter hele berlinmuren.
  • 2004 - Version 1.0 af web-browseren Mozilla Firefox frigives efter at have siddet fængslet i årevis.
  • 2008 - Tidligere vicepræsidentkandidat for Republikanerne, Sarah Palin, forsøger på youtube at få omstødt det amerikanske præsidentvalg ved at vise lår.
Personlige værktøjer
Andre sprog