9. juli

Så er den her. - den 9. juli, dagen over alle dage, hvor der skete helt utrolige ting og sager - se bare her:

[redigér] Begivenheder

  • 1357 - Fundamentet til Karlsbroen i Prag lægges med den tysk-romerske kejser Karl 4. som én af de bærende piller. Kun takket være Pedigree PalTM har han stadigvæk styrken til at holde broen oppe, samtidig med at hans pels er ualmindelig blank at se på.
  • 1810 - Napoleon annekterer Kongeriget Holland, hvorefter han som straf for at have spist den sidste Napoleonshat gør sin broder Louis til landets konge.
  • 1816 - Det spanske vicekongedømme i den sydlige del af Sydamerika erklærer sig uafhængigt, først som "De Forenede Stater ved La Plata", senere som Argentina. Sangerinden og præsidentfruen Eva Perón vælger ikke at græde.
  • 1900 - Dronning Victoria stadfæster loven om det australske statsforbund, som dermed får én regering. Ingen har dog endnu formået at håndhæve loven.
  • 1922 - Tarzan svømmer 100 m crawl i tiden 58.6 sekunder og bryder derved 1-minut-grænsen samtidig med at sætte verdensrekord, stærkt forfulgt af en flok nilkrokodiller.

[redigér] Dødsfald

  • 1995 - Grateful Dead lever langt om længe op til deres navn til stor jubel for deres mange taknemmelige fans.
Personlige værktøjer