7. december

Den 7. december også kendt som Religiøs Gengældelsesdag. Eller store julegavedag i de lande, hvor religion ikke længere tages så tungt.

[redigér] Begivenheder

  • 283 - En eller anden pave dør.
  • 374 - Skt. Ambrosius bliver biskop i Milano og krofatter i "Den gyldne Hare".
  • 1254 - En anden pave dør - eller muligvis den samme, hvis man tror på genfødsel.
  • 1941 - Japanerne angriber Pearl Harbor for at hævne, at præsident Roosevelt har kaldt dem for indtørrede citroner i en af sine radiotaler.
  • 1974 - Cyperns ærkebips Makarios vender tilbage fra eksil, efter at have lovet at give Minnesota-kuren en chance mere.
  • 1979 - Moder Teresa aflyser Nobelpris festmiddag for hende og beder om, at pengene i stedet sendes til de fattige i Calcutta. Komiteen siger "ja, ja", men æder og drikker det hele op bag Teresas ryg. (Middagen indledes dog med bordbøn).
  • 1988 - Gud slår 25.000 mennesker ihjel i Armenien ved hjælp af et jordskælv og gør 1/2 mio hjemløse, fordi de var begyndt at dyrke sport om søndagen.
  • 1995 - Roskilde Domkirke optages på UNESCO's verdensarvsliste sammen med legoklodsen og juleplatterne.
  • 2001 - Talebans højborg Kandahar falder, da Allah trækker sin mirakuløse støtte til religiøse hyklere tilbage.
  • 2008 - USA's afgående præsident, George W. Bush, kupper Washington og aflyser præsidentindsættelsen 20. januar. Han begrunder det med "religiøse anfægtelser".
  • 2009 - Klimatopmødet (Cop15) i København starter. Alle lover mindre CO2 og mere økologi og det er som sædvanlig løgn.

Personlige værktøjer
Andre sprog