6. maj

Led zeppelin

God timing. Makaber baggrund. Led Zeppelins første plade udsendes

Den 6. maj er dagen hvor den nyeste inkarnation af Troels Hartmann er født. Det er kun en mindre helligdag i Spademanns-sammenhænge, da Troels Hartmanns onde stedbror Thomas Blachmann/Turner-Overdrive har taget over og er nu den sande Messias.

Derfor må han stadig gå vanæret rundt i Københavns gader under navnet Lars Mikkelsen. Den 6. maj har Danmarksrekord i tømmermænd fra 1945.

[redigér] Begivenheder

  • 1769 - Hoveri-reglementet indføres og er ikke siden afskaffet. Herremanden skal fandme også have sine jorder pløjet og høstet. Den første egentlige kandidatuddannelse som ridefoged indføres ved Københavns Universitet: cand.pisch.
  • 1789 - Doktordisputatsen over emnet: "Trædemøllens effektivitet" forsvares og Jakob Edelsbrønde bliver den første dr.pisch og senere professor.
  • 1840 - "One penny black" og "Two penny blue" sælges for første gang. Hvad det er? Spørg en phellatiolist.
  • 1937 - Samme dag som Led Zeppelin dannes får de umådelig gave sendt fra himlen. Bismarcks stolthed "Hindenburg" taber pusten og med et ordenlig brag styrter den ned i Lakehurst flådestation i USA. Dem der har fulgt med på Youtube ved at de (Led Zeppelin) spillede 80-års jubilæums-gig i 2007.

[redigér] Født

[redigér] Dagens vejstrækning

  • Dagens vejstrækning er Autobahnen fra Hamburg-Hannover. Porten til Europa (gab!)
Personlige værktøjer
Andre sprog