6. december

Den 6. december. Ifølge Tycho Brahes kalender er denne dag meget uheldig.

30px-Cquote1 svg
Nu falder Juleregnen blid, og Folk på Maasen falder.
30px-Cquote2 svg
Peters jul

[redigér] Begivenheder

  • 1492 - Christopher Columbus opdager den vestindiske ø Hispaniola, men får ikke trykket "stop" i tide og fortsætter til endestationen på Husum Torv.
  • 1867 - Odense hylder sin æresborger H.C. Andersen med et fakkeltog og efterfølgende festmiddag på rådhuset med 240 gæster. Desværre har man glemt at invitere hovedpersonen, et fugleskræmsel fra Lumby må fungere som stand-in.
  • 1877 - Thomas Edison demonstrerer den første grammofonoptagelse, idet han rapper sig igennem Mary had some great lammelår.
  • 1904 - Det første julemærke udsendes. Det indsamlede beløb går ubeskåret til afværgning af finanskrisen.
  • 1926 - Benito Mussolini indfører skat på ungkarle. "Kan de yngle, kan de osse gifte sig, de lømler!"
  • 1926 - Claude Monet dør atter. (Se dette).
  • 1973 - Gerald Ford tages i ed som vicepræsident i USA, mens præsidenten forsøger at vikle sig ud af Watergate-skandalen, der klæber til ham som et tyggegummi i håret.
  • 1988 - Roy Orbison, der lige har fået et heftigt comeback, dør af kronisk solbrillekatar uden at se sig selv øverst på Tipparaden.

Personlige værktøjer
Andre sprog