6. april

Den 6. april er som dag nr. 96 en alt andet end lummer dag (modsat dag nummer 69, der er ekstremt lummer).

Pave Sixtus 1 led martyrdøden på denne dag under forsøget på at lave en 69'er i en Fiat 127. Han blev senere begravet i Peterskirken ved siden af selv samme køretøj.

[redigér] Begivenheder

  • 1483 - Raphael, italiensk maler og ninja-skildpadde fødes af et par meget overraskede forældre.
  • 1580 - Under forsøget på at lave den helt rigtige martini, lykkedes det James Bond vha. jordskælvsagtige rystelser at ødelægge flere kirker i London, deriblandt St Paul's Cathedral.
  • 1830 - Hormonkirken grundlægges i New York af Joseph Smith, der tror på Gud og gruppesex.
  • 1870 - Christen Kold, dansk højskolepioner lever endeligt op til sit efternavn.
  • 1890 - Anthony Fokker, hollandsk flykonstruktør, hvis erindringer er skitseret i dokumentarfilmen "Meet the Fokkers", fødes i en lille gul flyver.
  • 1896 - I Athen åbnes de første moderne olympiske lege 1.500 år efter legene blev forbudt af den romerske kejser Theodosius I den Store. Han sender fluks en bandbulle mod legenes ledelse.
  • 1957 - Jesper Bank, dansk sejlsportsmand, og den eneste bank, der er totalt upåvirket af finanskrisen, fødes i en optimistjolle.
  • 2001 - Dagbladet Aktuelt udkommer for sidste gang efter at have eksisteret i 130 år, da man fandt at bladet var gået hen og blevet uaktuelt.

[redigér] Dagens

  • Lottotal: 6 + et tillægstal
  • Tipstegn: 2 X 6 + 1
  • Vejr: Ja
  • Jordbundstype: Let leret sand
Personlige værktøjer