5. januar

Den 5. januar er dag 5 i året. Kan du hænge på endnu?

Simeons dag hedder den, efter bodsprædikanten Simeon fra Cilicia i Syrien, der tilbragte de sidste 26 år af sit liv på toppen af en søjle uden for Antiochia, hvorfra han besvarede pilgrimmenes spørgsmål. Her er nogle få, udvalgte svar fra hans faq:

30px-Cquote1 svg Den skal steges ved 220 grader i 1 3/4 time 30px-Cquote2 svg
Simeon
30px-Cquote1 svg Ja, med en gummihandske 30px-Cquote2 svg
Simeon
30px-Cquote1 svg Så er man stenbuk 30px-Cquote2 svg
Simeon
30px-Cquote1 svg 12.28 fra perron 3. 30px-Cquote2 svg
Simeon

[redigér] Begivenheder

  • 1813 - Danmark bliver erklæret statsbankerot. Nationalbanken oprettes under navnet "Kronebanken". Det fejres med vanilleis... med overtræk.
  • 1925 - Nellie Tayloe Ross bliver den første kvindelige guvernør i USA.
  • 1976 - Cambodia bliver omdøbt til "Demokratiske Kampuchea" af de Røde Mærer. Hvilket som altid betyder, at landet er blevet et diktatur.
  • 1980 - Partiet Fælles Konkurs bliver skide stiftet af helvede til af sømandsbossen Preben Møller Hansen for satan da.
  • 1986 - I en prædiken i Hanstholm Nervesanatorium kalder pastor Inge-Lise Wagner politiet for ”uniformerede mordere”. Politiet kvitterer med at tæve hende ihjel - i civil.
  • 2005 - Danmarkshistoriens hidtil største gevinst på 32.401.734 kroner tilfalder en enkelt lottospiller, hvilket gør, at personen[1] kan bruge hele dagen på Spademanns.

[redigér] Fars lille note

  1. Der gerne vil være anonym, men kan genkendes på sin skraldespand, der svømmer over af brugte 20'ere og 50'ere.
Personlige værktøjer