FANDOM

Den 4. oktober er Franciscus dag, hvilket han er meget glad for, da han elsker orden rigtig meget.

Ting, der er sket på denne dag under indflydelse af Franciscus og hans Fransiskanerorden redigér

  • 1582 - Pave Gregor 13. mister sin kalender og i stedet for at lede efter den vælger han at indføre en ny, opkaldt efter ham selv (den gregorianske kalender). Han har dog ikke helt styr på tiden, hvorfor dagen efter 4. oktober bliver den 15. oktober[1].
  • 1830 - Belgien udskilles af Nederlandene og bliver selvstændig. Hercule Poirot udvandrer i protest.
  • 1883 - Orientekspressen indvies med et rituelt mord på Agatha Christie, til Miss Marbles store jubel.
  • 1895 - Buster Keaton fødes uden et ord på læberne.
  • 1910 - Portugal udråbes til republik, efter at kong Manuel 2.s er flygtet til England for at blive tjener på et badehotel
  • 1910 - Bermudas shortsformede flag godkendes.
  • 1924 - Manden de kaldte Charlton Heston fødes med et vrinsk.
  • 1936 - Thomas Winding fortæller sin første historie med sin dybe barnestemme.
  • 1943 - 2. verdenskrig: Amerikanske styrker erobrer Salomonøerne, men bliver slemt skuffet, da de opdager at Richard Chamberlain allerede har plyndret Kong Salomons Miner.
  • 1958 - Frankrigs femte republik indføres. Linje 3 starter umiddelbart herefter på deres "Hvor er de 4 andre?" -turné.
  • 1970 - Fransiskanerordenen tager det sidste lille stykke af Janis Joplins hjerte, hvorved hun dør.
  • 1989 - Graham Chapman, engelsk komiker fra Monty Python dør da han uventet får besøg af den spanske inkvisition.

Notedimserneredigér

  1. Dog kun i Italien, Spanien, Portugal og Polen, da de er de eneste, der hopper på den