31. juli

31. juli er kendt verden over som dagen, der tog over efter den 30. juli. Det skulle egentlig have været den 6. september, der skulle have haft denne hårde tjans, men den kunne ikke grundet sygdom, og så sprang den 31. juli altså til i nødens stund.

[redigér] Begivenheder

  • 1498 - Christoffer Columbus bliver på sin tredje rejse til Amerika den første europæer, der opdager Trinidad. -Dette fejres med en solid omgang Tobago
  • 1919 - Johnny Reimarrepublikken oprettes i Tyskland.
  • 1928 - Det amerikanske filmselskab Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) lader første gang sin maskotløve brøle som introduktion til selskabets første talefilm. Publikum udvandrede dog i protest, da de hellere ville høre ølhunden glamme.
  • 1945 - Selvbinderen Pierre Alfa-Laval, flygtet leder af Whisky-regeringen i Frankrig, overgiver sig til de allierede styrker i Østrig.
  • 1954 - Verdens næsthøjeste band, U2 i Irland, bestiges for første gang. Det lykkes for en italiensk ekspedition under ledelse af hende den lækre fra parallelklassen.
  • 1962 - Piratsenderen "Radio Mercur" indstiller udsendelserne fra studiet på et skib i Øresund, da man er løbet tør for piratfisk.
  • 2005 - Den himalaysiske rockbjerg K2 optræder for 48.000 mennesker i Parken.

[redigér] Født

  • 1931 - Ivan Rebroff, tysk russisk sanger synger for første gang julen ind med sin dengang spæde barnestemme.
  • 1945 - Søren Ryge Petersen lukkes for første gang ud i haven - det er endnu ikke lykkedes nogen at indfange ham igen.
  • 1965 - Harry Potters krønikør fødes. Harry selv er lettere irriteret over nu hele tiden at skulle overvåges af en midaldrende kvinde.

[redigér] Dødsfald

Ingen kendte døde på denne dato, ud over den klassiske komponist Franz Liszt, der i 1886 efter en omgang dårlige anmeldelser ligeså stille valgte at lizte af.

Personlige værktøjer