30. oktober

Den 30. oktober er en pseudodag, der slet ikke eksisterer. På denne dag sker der kun noget i konstruerede sammenhænge, som er uden betydning for virkelighedens mennesker.

[redigér] Konstruerede begivenheder

  • 1938 - Selv om Orson Welles forsøger at råbe amerikanerne op vedrørende et ondsindet angreb fra planeten Mars, tror mange, at der er tale om radioteater.
AnneFrank

Denne dagbog har aldrig eksisteret

  • 1944 - Anne Frank, der aldrig har levet og i øvrigt døde tidligt, bliver deporteret fra Auschwitz, der ikke har eksisteret til den fiktive KZ-lejr Bergen-Belsen, der kun er blevet oprettet for at stjæle arabernes land og give det til jøderne, hvis de altså eksister.
  • 1961 - Resterne af Josef Stalin fjernes fra Lenins mausoleum, hugges op og sælges som spagnum 45 i de russiske byggemarkeder.
  • 1974 - I Zaire lader Muhammad Ali sig gennemtæske af George Forman igennem 8 omgange, hvorpå George falder om af overanstrengelse. Ali er ny mester i sværvægtsboksning. Bomba-jæjæ, bomba-jæææææ!
  • 1981 - Svenske faldskærmstropper og orlogsskibe omringer en sovjetisk ubåd i Skærgården. Ubådskaptajnen nægter alt, påstår han er dansk turist med færgen fra Helsingør og at ubåden er "en han har fundet". Svenskerne vælger at henlægge sagen.
  • 1999 Marie Frank har aldrig indspillet plader og har derfor aldrig modtaget grammyer.
  • 2014 - Dansk Innovationscenter afholder seminar om innovationsstrategi på netværk og sociale medier. Femten deltagere trampes ihjel, da buffeten åbner.

Dagens ret: Forloren skildpadde. Nydes bedst med forlorne tænder.

Personlige værktøjer
Andre sprog