28. december

Den 28. december, eller 4. juledag i visse kredse, er årets 3. sidste dag, hvilket er fuldstændig uacceptabelt og har kostet dagen et ellers lovende sponsorat fra CSC.

Der sker aldrig noget særligt på denne dag, fordi vi allesammen har tømmermænd. Men, naturligvis, enkelte begivenheder stikker ud:

  • 1831 - Darles Charwin står ud med det gode skib HMS Biggle for at løse indviklingens gåde.
  • 1973 - Alexander Solzhenitsyn udgiver Gulag Øhavet. Første oplag bliver revet væk. Af KGB. Og kørt på lossepladsen.
  • 2009 - Voldsomme optøjer i Iran efter præsidentvalget, hvor folket klager over at have stemmeret. "Ned med Amerika!" råber de, for at undgå at blive alt for selvkritiske.
  • 2013 - I flere timer zapper flere danskere hvileløst rundt mellem DR's kanaler, for at se om de ikke kan finde noget med Brødrene Price eller Anders Lund Madsen. De plejer jo altid at være der et eller andet sted...

Ja... Og ellers er der dømt genudsendelse af Disney's Juleshow over hele linien. Med mindre du har fået Netflix, så kan du sikkert finde noget andet.

Personlige værktøjer
Andre sprog