FANDOM

Den 26. januar er den 27. dag i året. Hvorfor? spørger du henkastet. Fordi den 25,5. januar blev indført ved en EU-forordning i 1999. Har du allerede glemt det? Følger du slet ikke med på EU-oplysningens hjemmeside? Skidte knægt!

På denne dagredigér

30px-Cquote1 svg En kukkelukke! Er det her man kommer ud? 30px-Cquote2 svg
Hr. Arhoff stikker snuden frem
  • 1905 - Verdens største diamant på 3.106 karat bliver fundet i Premierminen ved Pretoria i Sydafrika. Den får navnet Cullinan-diamanten. Da den imidlertid ikke lever op til EU's strenge krav til agurker, kasseres den ved indførslen til Frankrig.
  • 1950 - Indien udråbes til republik. Dette må dog gentages dagen efter, da ingen hørte det første gang. EF sender en hilsen til det indiske folk på Hindi, som først bliver læst i 1965.
  • 1990 - Et voldsomt stormvejr, der langt overstiger de af EU fastsatte stormniveauer, koster over 100 døde i EU. EU's stormvejrsminister er lamslået:
30px-Cquote1 svg Vi må have en tilbundsgående undersøgelse! EU-direktiver er til for at blive overholdt! 30px-Cquote2 svg
Francisca Unwetter
  • 1996 - Inderen Radhey Prajapatti sætter ny rekord i ubevægelighed, da han står totalt ubevægelig i 18 timer og 5 minutter. Den tidligere rekord indehavedes af danske kommunalarbejdere, der kunne stå stille i 14 timer og 7 minutter, inkl. overarbejde[1].

Dagens ret: Lige agurker
Dagens ret: Domstolen i Haag

  1. Dog uden frokost