25. juni

25. juni er den dag hvor jeg har fødselsdag. SÅ DU HAR BARE AT GIVE MIG EN GAVE!

Ja selvfølgelig. Her har vi det mest catchy vi kunne komme i tanke om...

200px

Desværre er har den 25. juni vist sig at være som en lokalavis, man har lyst til at læse bagfra for at få dødsannoncerne først. Derfor er begivenhederne for i dag ordnet i omvendt orden.

[redigér] Begivenheder

  • 2009 - Der skete der ikke rigtig noget. Folk var vel stadig i gang med at fejre Skt Hans.
  • 2000 - Herfølge bliver dansk mester i fodbold
  • 1995 - Kim bliver født. Samme dag dør Erik Kjersgaard.
  • 1986 - Nakskov Skibsværft lukker. I dag er Nakskov by endelig lukket i vinterhalvåret og åbner kun om sommeren for turisterne.
  • 1978 - Holland taber til Argentina i finalen i fodbold-VM. Holland har ikke siden været i nærheden af noget der lignede.
  • 1944 - Werner Best indfører spærretid og sørger for en sikkerheds skyld at få Tivoli sprængt i luften så folk kan hengive sig til ariske sysler i stedet for jazz-musik.
  • 1875 - Piger kan fra i dag optages på Københavns Universitet hvilket har forlænget studietiden for begge køn af forskellige årsager.
  • 1864 - Londonkonferencen bryder sammen pga. en lille uenighed med Tyskland om grænsedragningen. Tyskland fik senere på året ret i deres syn på sagen ved Dybbøl Skanse og andre steder. Grænsen SKULLE gå ved Kongeåen.
Personlige værktøjer
Andre sprog