24. november

Den 24. november er næsten ligeså spændende som den 23. november. Ingen af dem slår dog den 14. oktober, der er nomineret til Miss Kalenderdag 1792.

[redigér] Begivenheder

  • 1622 - Christian 4. inviterer velstående jødiske handelsfolk fra Amsterdam og Hamborg til middag. - De nægter dog at gå hjem igen, og bosætter sig i København.
  • 1642 - Den hollandske navigatør Abel Tasman opdager på jagten efter sin drømmeprinsesse Van Diemen's Land, som senere omdøbes til Tasmanien. Desværre havde Frede været der først[1] og nappet prinsessen, hvorfor Abel måtte rejse tomhændet videre.
  • 1859 - I et anfald af mindreværdskompleks udgiver Darwin "Arterns oprindelse", som sætter ham selv højest på evulotionsskalaen. Dette modbevises dog senere af hans egen død.
  • 1962 - Martin Spang Olsen foretager sit første stunt i form af et rullefald ud af sin moders skød.
  • 1963 - Lee Harvey Oswald, anklaget for at have snigmyrdet John F. Kennedy snigmyrdes af Jack Ruby i Dallas, Texas. - Naturligvis på direkte tv som man nu gør det derovre.
  • 1991 - Freddie Mercury, forsanger i Queen dør af en kviksølvforgiftning... ...eller noget andet giftigt stads han havde fået indenbords.

[redigér] Noter

  1. Jævnfør hans tilnavn: "Slå først, Frede"
Personlige værktøjer
Andre sprog