23. marts

Den 23. marts Fidelis dag. Han var en hellig cappuccino-munk fra cirka 1590, og er derfor juristernes skytshelgen. Dagen er endvidere FN's meteorologiske verdensdag, hvorfor du kan forvente alt slags vejr i hele vejrden.

[redigér] Begivenheder

  • 1839 - Det er nu OK at skrive OK. Det er derimod ikke OK at skrive ██████, så det lader vi være med. Til gengæld skriver vi så ko.
  • 1900 - Den britiske arkæolog Arthur Evans begynder udgravningen af Knossos på Kreta, hvilket Minotauren bliver pænt sur over, da den endelig havde fået indrettet sit palads korrekt efter Feng Shui.
  • 1925 - Myndighederne Faderhuset i den amerikanske stat Tennessee forbyder undervisning i skolerne efter darwinistiske tanker, medens Biblens ord er lov. Uagtet at Moseloven kun gælder når du ikke har fast grund onder fødderne.
  • 1959 - Jes Dorph-Petersen fødes, og de første Nyheder begynder at strømme ind til TV-2.
  • 1998 - Filmen Titanic får 11 Oscars ved prisuddelingen i Hollywood og tangerer dermed Ben Hur fra 1959. Charlston Heston opfordrer til at man går op i vædretempo og én gang for alle får gjort det af med dén plimsoller til Titanic, men må desværre se sin idé lagt på is.
Personlige værktøjer
Andre sprog