22. december

Lillebittejuleaften

Lille bitte juleaften.

Den 22. december er kendt som "Lille bitte juleaften" i familier med friværdien i orden. Det er ikke mange, så blandt almindelige løjsere kaldes den blot "22. december".

[redigér] Begivenheder

  • 1895 - Wilhelm Röntgen tager det første røntgenbillede nogensinde. Af sin hustrus hånd. Opdager hun er en abe. Skyder hende. Og sig selv. Ingen hører nogensinde igen om røntgen.
  • 1974 - Politiet anholder 35 julemænd fra teatergruppen "Solvognen", da de deler Magasins dyre aftershave ud til tilfældigt forbipasserende. Da de imidlertid indretter et gennemsigtigt prøverum og forærer g-strenge til damerne, forliges parterne.
  • 1986 - 3 forklædte røvere tømmer kassen i Daells Varehus og stikker af med 5½ mio. kr. i en barnevogn. Der udloves en dusør på 200 kr. for barnevognen.
  • 2008 - For at forsvare sig mod de mange bankrøvere, signalerer "Danske Bank" et kursskifte af de større. Det nye navn er "Danske Tæsk".
  • 2014 - Sikken voldsom trængsel og alarm i Rødovre Centrum! Samtlige kunder vælger at ankomme kl. 13 og bruge de næste tre timer på at komme fri af parkeringskælderen.

Personlige værktøjer
Andre sprog