21. oktober

Den 21. oktober er De 11.000 jomfruers dag. Det kommer sig af, at hunnerne dræbte ovennævnte antal i Köln i 451. Siden har det ikke været til at opdrive en jomfru i Tyskland.

[redigér] Begivenheder

  • 1805 - Admiral Lord Nelson dør under Slaget ved Trafalgar af en sprængt jomfruhinde.
  • 1807 - Englænderne sejler afsted med den danske flåde: 15 linjeskibe, 15 fregatter, 8 brigger og 31 optimistjoller og 19 af Nyhavns livlige tøser.
  • 1854 - Florence Nightingale sendes sammen med 38 sygeplejersker til Krimkrigen. Alle var jomfruer ved afrejsen. Hjemkomsten taler vi ikke om.
  • 1960 - Første protestmarch mod atomvåben i Danmark; den går fra Holbæk til København, men står af i Roskilde, da man opdager, at vi ikke har så mange atomvåben, at det ligefrem gør noget.
  • 1965 - The Beatles får en guldplade for singlen Yesterday... Nej vent - de fik den sgu i går!
  • 2008 - Villarreal slår med nød og næppe Aab i fodbold. "Efterhånden gik det dog op for Villarreal-spillerne, at de nok hellere måtte skifte stiletterne ud med fodboldstøvler og spille rigtig fodbold". Ak ja. De 11.000 jomfruers dag. På stiletter.
Personlige værktøjer
Andre sprog