2020'erne

Århundreder:
19. århundrede - 20. århundrede - 21. århundrede
Årtier:
1970'erne 1980'erne 1990'erne 2000'erne 2010'erne - 2020'erne - 2030'erne 2040'erne 2050'erne 2060'erne 2070'erne
År:
2020 2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029

I 2020 bliver det materialistiske paradigme omdefineret til noget som hedder dynamisk åndelighed. Efter som alt fysisk arbejde er erstattet af industrirobotter er mennesket nødt til at udnytte de skjulte potentialer i menneskeheden langt mere radikalt.

Det har bl.a. de noget aparte konsekvenser at fri sex nårsomhelst, hvorsomhelst om med hvemsomhelst er god tone da sex i højere grad bliver anerkendt som mentalhygiejnens kilde på samme måde som arbejde hidtil har været det.
Det bliver også muligt at tage på kontrollerede LSD-trip hvor man gennem sindet alene udvider sin horisont på samme måde om man vælger om vil til Bali eller Grønland.

Nationalstaterne ophører med at eksistere, de ikke længere tjener andet formål en at bibevare én bestemt kultur, men som de garvede LSD-globetrottere ved har alle kulturer den samme vugge et sted ca. 20 km fra Carlsberg Nirvana, som selvfølgelig bliver det mest besøgte rejsemål ved spirituelle rejser.
Der bliver oprettet et stort asylcenter i Sverige hvor forfulgte personer kan flygte til.

Klassesamfundet består stadig eftersom der stadig er forskel på folks antal hjerneceller fra fødslen lige meget hvor meget man prøver at booste underbevidstheden.

De sidste historikere sidder og griner deres røv i laser over den social-demokratisk/-liberale regerings 2020-plan og konkluderer nok engang at man har brugt science-fiction for at vise handlekraft, men at det jo i almindelighed er svært at lave økonomisk planlægning ni år frem i tiden. Statsminister Pernille Skipper nedlægger i den forbindelse helt Rigsarkivet.

Personlige værktøjer