2018

2018 er det tal, som kommer efter 2017 og før 2019. Man kan også betragte det som det dobbelte af faktoren 31,76476034853718,[1] og som kvadratroden af fire millioner, tooghalvfjerds tusinde og trehundredefireogtyve. Hvis man bogstaverer tallet, hedder det enten tyve-atten eller også totusindeogatten.[2]

[redigér] Januar

30px-Cquote1 svg ”Jeg synes, det er ærgerligt, at de politiske partier på Christiansborg negligerer det massive videnstab, som flere allerede udflyttede styrelser er ramt af. 30px-Cquote2 svg
Ingeniørforeningen

[redigér] Februar

  • 1. februar - politi-massemorder-terrorist-psykopat-bankrøver-idioten Palle Sørensen er død, tæt ved 100 år gammel. Modsat hans ofre, og deres familier, venner og pantelånere, fik han en bekvem alderdom i Valby.
  • 2. februar - skuespilleren Ole Thestrup er død, og Prins Henrik har fået en godartet tumor i venstre lunge. Det er svært at se hvad der kan være "godartet" ved en tumor i lungen på en person på over 80 år, men ret skal være ret; Spademanns har ikke mange læger på lønningslisten.
  • 13. februar - Prins Henrik, gemal og vinbonde fra den franske lavadel, afsluttede tirsdag aften sit besøg og drog videre ud ad Champs Elysee (en eufemisme for den himmelske perleport). Henriks franske visit varede fra 1934 til 2318.
  • 22. februar - af hensyn til de 4.798.371 danskere der ikke følger med i politik, har man valgt at gøre højre-venstre-skalaen endnu mere tosset: en borgerlig regering har i dag truet med økonomisk omfordeling, således at rige kommuner spytter i kaffekassen til de fattige kommuner, f.eks. Lolland Kommune. Til gengæld har socialkammeraten Frank Jensen modsat sig idéen.
  • 28. februar - ingen husker længere hvornår, men for få dage siden stillede Piet van Deurs sine historiske træsko, 378 år gammel. Medens Ruslands vejrmaskine i disse dage er ved at køle Danmark ned, har Ghetto- og Boligmangelminister Ole Birk Olesen[4] valgt at foreslå, at Regeringen skal kunne ekspropriere hele bydele, hvis beoerne primært taler ikke-dansk og er arbejdsløse. Lad os huske på, at manden er fra Liberal Alliance der ellers mener at ejendomsretten burde være ukrænkelig.

[redigér] Marts

  • 2. marts - så er der udbrudt handelskrig mellem USA og EU, primært pga. stål, men det lader til at whisky og motorcykler også bliver påvirket. Samtidig har de amerikanske Social justice warriors erklæret, at familie er et udtryk for racisme. Angiveligt er årsagen, er negermænd statistisk er langt mere tilbøjelige til at blive væk når de går hjemmefra om morgenen, end de hvide.
  • 9. marts - Donald Trump har aftalt at mødes med Kim Jong-un. The Donald sagde ellers engang om ham den anden på Twitter, at "Why would he insult me by calling me old? I have never called him short and fat."
  • 14. marts - Idag slukkede man endelig for batteriet til den fjernstyrede mannequindukke man kalder Stephen Hawking. Om dukken lægges ned i den rigtige Hawkings grav fra 1980'erne vides ikke. (SpadeNews er i øvrigt det nyhedsmedie der bragte denne nyhed først, i Danmark. Æv bæv, TV2!)
  • 17. marts - Overalt i verden drikker irerne sig i dag i hegnet, for at fejre deres nationalhelgen, der slet ikke er helgenkåret. I Danmark har tre ministre valgt at kontakte WHO, for at få fjernet "myten" om at der findes jomfruhinder. Der skal ikke meget andet end 5 sekunders google-søgning til, for at argumentere for det modsatte, men det er vist ligegyldigt. Apropos: det er udelukkende kvindelige ministre. ...I Danmark er virkeligheden åbenbart fleksibel: for nylig fejrede vi også 150 års-jubilæet for vores venskab med Japan, til trods for at vi siden 6. juni 2014 ellers har været på de Allieredes side under 2. verdenskrig. Og midt i det hele har den canadiske politiker-journalist-überbabe Lauren Southern valgt at sagsøge Storbritannien, bare fordi at de nægter at have journalister i landet, der stiller spørgsmål til Islam.
  • 23. marts - så er der udbrudt handelskrig mellem USA og Kina. Ingen véd helt hvad det går ud på, men prisen på minutnudler og McDonalds-relaterede livsstilssygdomme ventes at stige.
  • 29. marts - Et sammenrend af bondeknolde fra Fremskridtspartiet Dansk Folkeparti og Socialdemokraterne syntes lige, at de var blevet trætte af drillerierne fra de oversmarte københavnersnuderRadio 24/7, så de foreslog, at man decentraliserede hele mandskabet til det mørke Jylland (hvor de hurtigt måtte forventes at uddø og visne pga mangel på café latte og savnet af metroseksuel synergi-effekt).

[redigér] April

  • 1. april - personalet på SpadeNews nægter, som en aprilsnar, at afsløre hvem der har vundet prisen som "Årets Nar", der som bekendt gives til én person som folk generelt er røv-træt af. De har dog lagt nogle spor ud på kontoret: X-Factor, Skaldet Sellout, Mandlig Dommer og Ikke Remee er de ord vi har fundet. Når vi har gættet hvem det er, sender vi vedkommende et diplom der roser hans bidrag til Danskheden, og den varige glæde han utvivlsomt har bragt folket... Og håber at han forstår sarkasme.
  • 14. april - årsdagen for Titanics forlis, 50-års jubilæeet for Dansktoppen og et 1 time langt missilangreb mod resterne af Syrien, udført af USA, Frankrig og Storbritannien (i sidstnævnte tilfælde havde Theresa May dog lige glemt at spørge sit eget parlament om lov, så deeeet...)
  • 15. april - stadig årsdagen for Titanics forlis. Plimsollereren sank jo henover midnat.

[redigér] Annale fodnoter

  1. Hvis man er vild med decimaler
  2. Benyttes ofte i forbindelse med årstal og andre mærkedage
  3. D.v.s. et ikke-målbart antal
  4. Som i øvrigt lider af narkolepsi.
Personlige værktøjer