FANDOM

2018 er det tal, som kommer efter 2017 og før 2019. Man kan også betragte det som det dobbelte af faktoren 31,76476034853718,[1] og som kvadratroden af fire millioner, tooghalvfjerds tusinde og trehundredefireogtyve. Hvis man bogstaverer tallet, hedder det enten tyve-atten eller også totusindeogatten.[2]

Januarredigér

30px-Cquote1 svg ”Jeg synes, det er ærgerligt, at de politiske partier på Christiansborg negligerer det massive videnstab, som flere allerede udflyttede styrelser er ramt af. 30px-Cquote2 svg
Ingeniørforeningen

Februarredigér

  • 1. februar - politi-massemorder-terrorist-psykopat-bankrøver-idioten Palle Sørensen er død, tæt ved 100 år gammel. Modsat hans ofre, og deres familier, venner og pantelånere, fik han en bekvem alderdom i Valby.
  • 2. februar - skuespilleren Ole Thestrup er død, og Prins Henrik har fået en godartet tumor i venstre lunge. Det er svært at se hvad der kan være "godartet" ved en tumor i lungen på en person på over 80 år, men ret skal være ret; Spademanns har ikke mange læger på lønningslisten.
  • 13. februar - Prins Henrik, gemal og vinbonde fra den franske lavadel, afsluttede tirsdag aften sit besøg og drog videre ud ad Champs Elysee (en eufemisme for den himmelske perleport). Henriks franske visit varede fra 1934 til 2318.
  • 22. februar - af hensyn til de 4.798.371 danskere der ikke følger med i politik, har man valgt at gøre højre-venstre-skalaen endnu mere tosset: en borgerlig regering har i dag truet med økonomisk omfordeling, således at rige kommuner spytter i kaffekassen til de fattige kommuner, f.eks. Lolland Kommune. Til gengæld har socialkammeraten Frank Jensen modsat sig idéen.
  • 28. februar - ingen husker længere hvornår, men for få dage siden stillede Piet van Deurs sine historiske træsko, 378 år gammel. Medens Ruslands vejrmaskine i disse dage er ved at køle Danmark ned, har Ghetto- og Boligmangelminister Ole Birk Olesen[4] valgt at foreslå, at Regeringen skal kunne ekspropriere hele bydele, hvis beoerne primært taler ikke-dansk og er arbejdsløse. Lad os huske på, at manden er fra Liberal Alliance der ellers mener at ejendomsretten burde være ukrænkelig.

Martsredigér

  • 2. marts - så er der udbrudt handelskrig mellem USA og EU, primært pga. stål, men det lader til at whisky og motorcykler også bliver påvirket. Samtidig har de amerikanske Social justice warriors erklæret, at familie er et udtryk for racisme. Angiveligt er årsagen, er negermænd statistisk er langt mere tilbøjelige til at blive væk når de går hjemmefra om morgenen, end de hvide.
  • 9. marts - Donald Trump har aftalt at mødes med Kim Jong-un. The Donald sagde ellers engang om ham den anden på Twitter, at "Why would he insult me by calling me old? I have never called him short and fat."
  • 14. marts - Idag slukkede man endelig for batteriet til den fjernstyrede mannequindukke man kalder Stephen Hawking. Om dukken lægges ned i den rigtige Hawkings grav fra 1980'erne vides ikke. (SpadeNews er i øvrigt det nyhedsmedie der bragte denne nyhed først, i Danmark. Æv bæv, TV2!)
  • 17. marts - Overalt i verden drikker irerne sig i dag i hegnet, for at fejre deres nationalhelgen, der slet ikke er helgenkåret. I Danmark har tre ministre valgt at kontakte WHO, for at få fjernet "myten" om at der findes jomfruhinder. Der skal ikke meget andet end 5 sekunders google-søgning til, for at argumentere for det modsatte, men det er vist ligegyldigt. Apropos: det er udelukkende kvindelige ministre. ...I Danmark er virkeligheden åbenbart fleksibel: for nylig fejrede vi også 150 års-jubilæet for vores venskab med Japan, til trods for at vi siden 6. juni 2014 ellers har været på de Allieredes side under 2. verdenskrig. Og midt i det hele har den canadiske politiker-journalist-überbabe Lauren Southern valgt at sagsøge Storbritannien, bare fordi at de nægter at have journalister i landet, der stiller spørgsmål til Islam.
  • 23. marts - så er der udbrudt handelskrig mellem USA og Kina. Ingen véd helt hvad det går ud på, men prisen på minutnudler og McDonalds-relaterede livsstilssygdomme ventes at stige.
  • 29. marts - Et sammenrend af bondeknolde fra Fremskridtspartiet Dansk Folkeparti og Socialdemokraterne syntes lige, at de var blevet trætte af drillerierne fra de oversmarte københavnersnuderRadio 24/7, så de foreslog, at man decentraliserede hele mandskabet til det mørke Jylland (hvor de hurtigt måtte forventes at uddø og visne pga mangel på café latte og savnet af metroseksuel synergi-effekt).

Aprilredigér

  • 1. april - personalet på SpadeNews nægter, som en aprilsnar, at afsløre hvem der har vundet prisen som "Årets Nar", der som bekendt gives til én person som folk generelt er røv-træt af. De har dog lagt nogle spor ud på kontoret: X-Factor, Skaldet Sellout, Mandlig Dommer og Ikke Remee er de ord vi har fundet. Når vi har gættet hvem det er, sender vi vedkommende et diplom der roser hans bidrag til Danskheden, og den varige glæde han utvivlsomt har bragt folket... Og håber at han forstår sarkasme.
  • 14. april - årsdagen for Titanics forlis, 50-års jubilæeet for Dansktoppen og et 1 time langt missilangreb mod resterne af Syrien, udført af USA, Frankrig og Storbritannien (i sidstnævnte tilfælde havde Theresa May dog lige glemt at spørge sit eget parlament om lov, så deeeet...)
  • 15. april - stadig årsdagen for Titanics forlis. Plimsollereren sank jo henover midnat.
  • 25. april - ifølge BT har landets fungerende statsminister, Fadbamsen, har ageret bisidder ved konens fyring og derefter Tweeted løs om det som en anden orange præsident fra et vist NATO-land, lige syd for Canada. Ingen gider at forarges over ham længere.
  • 27. april - Ham den grimme diktator fra Nordkorea har i dag været på officielt besøg i Sydkorea, at hilse på Sydkoreas præsident. De fik nudler og rösti til frokost.

...i øvrigt har DR's B&U-afdeling 50 års jubilæum, kun 13 dage efter Dansktoppens. Tilfælde?

Majredigér

  • 2. maj - iført en "ministeruniform" til 40.000 kr takker Søren Pind af fra dansk politik, på sin vanlige festlige manér. Han vil blive savnet af os fjernsynskiggere. Esben Lunde Larsen går også sin vej.
  • 4. maj - Den baskiske separatistbevægelse, ETA, meddelte i dag, at den vil topløs opløse sig selv, hvilket sker ved at bestyrelsen for bevægelsen fredag eftermiddag i Bilbao nedsænkes i et kar med lud officielt meddeler, at de vil træde tilbage og glemme alt om selvstændighed.
  • 8. maj - i USA har man udnævnt Oliver North til overkommandooffisjant for våben-lobbyisten NRA. Tja, sådan kan man vel også provokere demokraterne. Éen sang inde i 1. semifinale af årets Eurovision Song Contest har Irland endnu ikke vundet, til gengæld har Azerbaijan præsenteret et nummer der er 60-70% "inspireret" fra Katy Perrys sang "Fireworks".
  • 10. maj - 2. semifinale i årets europæiske melodi grand prix, og norske Alexander Rybak har allerede lavet dobbelt skandale, men ingen rør en finger: han brød reglerne for interaktion med publikum, ved at smide sin jakke ud til dem, og han afslørede play back ved at spille "live" på en violin hvor strengen er knækket. Der er vist langt til hans storsejr i 2009.
  • 14. maj - TV-kendis og fungerende Kindergardener in Chief Donald Trump har flyttet USA's ambassade i Israel fra landets ikke-hovedstad til landets hovedstad, Jerusalem. Palæstinenserne har svaret igen ved at forsøge at storme den Israelsk-Palæstinensiske grænse ved Gaza, hvorefter nær ved 1300 Hamas-tilhængere er blevet skudt, heraf over 50 døde. Det bliver især spændende i morgen, hvor Israel også lige holder 70 års jubilæum, ovenpå en sejr i Eurovision Song Contest. På TV2 diskuteres primært de indeværende 25 grader på den jyske hede.
  • 20. maj - i anledning af pinsen har USA og Kina afblæst deres handelskrig. Øv, ingen underholdning på tv.

Annale fodnoterredigér

  1. Hvis man er vild med decimaler
  2. Benyttes ofte i forbindelse med årstal og andre mærkedage
  3. D.v.s. et ikke-målbart antal
  4. Som i øvrigt lider af narkolepsi.