2007

2007 er kendt som James Bond-året. Næste år bliver man nødt til at kalde ham agent 008.

År:
2010 2009 2008 - 2007 - 2006 2005 2004
Årtier:
2030'erne 2020'erne 2010'erne - 2000'erne - 1990'erne 1980'erne 1970'erne
Århundreder:
22. århundrede - 21. århundrede - 20. århundrede

Regerende dronning i Danmark: Chuck Norris siden 1972
Se også 2007 (tal)

[redigér] Begivenheder i 2007

[redigér] Januar

  • 1. januar - Rigtig mange mennesker har på mystisk vis hovedpine. Der iværksættes desuden en større politiundersøgelse, da en enorm mængde tomme flasker er fundet i folks stuer, køkkener og indkørsler. "Jeg har aldrig set noget lignende" udtaler politimester Striks.
  • 17. januar - Enkelte har stadig en voldsom hovedpine. Peter Qvortrup Geisling påstår at atmosfæriske forstyrrelser ligger til grund for disse fraværsdage.

[redigér] Februar

  • 25. februar - Årets Oscar-uddeling finder sted i Hollywood, Florida. Susanne Bier vinder ingenting, da dommerkomitéen faldt i søvn, da de skulle bedømme hendes fire timer lange spillefilm, Dødens Gab 3 - Efter Brylluppet. Hun vinder i stedet en pris for bedste morfar i biffen .

[redigér] Marts

[redigér] April

  • 26. april - Registreringafgiften på biler omlægges. Det er den største ændring i registreringsafgifter siden 1926, hvor det blev bestemt at luften i dækkene ikke skulle omfattes af afgift.

[redigér] Maj

  • 13. maj - Det Østeuropæiske Melodi Grand Prix's vinder er ikke den danske, kvindelignende mand, men den serbiske, mandelignende kvinde til stor overraskelse for serberne. Resten af verden er ligeglade, da de ser "Krummerne" i stedet.
  • 31. maj - Der indføres klip i kørekort for at pille næse under køkørsel, da det virker distraherende på medtrafikanter. Reglen gælder for fører såvel som passagerer og bøden lyder på en årsløn. Så må de leve af deres bussemænd...

[redigér] Juni

  • 3. juni - Knorr bliver sponsor for superligaen. Det er endnu ikke afgjort om ligaen skal kaldes for "Knorr Koppen" eller blot "suppen".

[redigér] Juli

[redigér] August

[redigér] September

  • 11. september - SAS har modtaget et godt tilbud på alle deres dash 8 fra Osama Bin Laden. Som han siger: "Vi skal jo ikke bruge landingstellet".
  • 16. september - Frankrig truer med at udslette Iran. Verdenssamfundet går straks fuldstændig i sort.
  • 17. september - En let bulet aluminiumsstige med malerpletter stjæles i Jelling, og politiet sætter straks alle mand ind på at finde tyveknægtene. Omboo Hankvald har ingen kommentarer til sagen, da han er ved at hænge to kopier af nogle nationalklenodier i forgyldt sølv op over pejsen.
  • 18. september - Politiet har fået nye spor i sagen om den forsvundne stige, idet der er fundet nogle malerpletter på Jellingestenen (også kaldet: Den grimme Jelling). En opklaring af forbrydelsen synes forestående.
  • 19. september - Politiet fanger de 4 personer der stjal stigen. Omboo Hankvald ses samme dag i færd med at aflevere en omgang bestikkelse i mistænkelig pose til politichefen i Vejle.

[redigér] Oktober

[redigér] November

[redigér] December

Personlige værktøjer