FANDOM

År:
2008 2007 2006 - 2005 - 2004 2003 2002
Årtier:
2030'erne 2020'erne 2010'erne - 2000'erne - 1990'erne 1980'erne 1970'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Regerende dronning i Danmark: Chuck Norris siden 1972
Se også 2005 (tal)

"Ohh alle dicce spoeise moerke Mennesker der faar mange Daler i baade Poce og Saek bare forr at synge om mig. Ihh hvor jeg fortiener denne Tilbedelse af mit Geni!!!"

~ H.C. Andersen om hans 200 års fødselsdags koncert

Begivenheder i 2005 redigér

Februar redigér

April redigér

  • 2. april - H.C. Andersens 200 års fødselsdag fejres af alle verdens befolkningsgrupper, bortset fra danskerne.

Juli redigér

August redigér

  • 30. august - En dæmning ved New Orleans vælter og det meste af byen oversvømmes. George W. Bush udtaler at det er en oplagt mulighed for at få gjort noget ved byens høje koncentration af sorte.

September redigér

Oktober redigér

December redigér

  • 3. december - Norges "kronprinsesse" Mette-Mareridt føder en dreng. Den lille prins bliver nummer tre i arvefølgen til den norske trone efter sin far, kronprins Haakon, og storesøster, prinsesse Ingrid Alexandra.
  • 12. december - Københavns Kommune får løst de sidste IT-problemer med århundredeskiftet og føler sig samtidig godt rustet til næste gang.
  • 14. december - Iran konkludere, at Jøder er genmutationer fra katte, da de har ni liv og bruger det til at forklare Holocaust. Iran truer i samme omgang med at udslette alle Holocaust museer.