20. februar

Den 20. februar er dag nr. 51 i året, hvilket er en skidt placering uden at være decideret dårlig:

30px-Cquote1 svg Jeg er godt med fremme i feltet og med lidt hjælp fra TeamDanmark, så skal jeg nok komme med til OL! 30px-Cquote2 svg
20. februar

Dagens navn er Eucharias. Eucharias døde i fængslet år 743 efter et forsøg på at dampe frimærkerne af kongens kærlighedsbreve. Hvorfor det protestantiske Danmark opkalder dagene efter katolske præster, vides ikke.

[redigér] Begivenheder

  • 1811 - Østrig erklærer sig selv fallit efter nogle fejlslagne investeringer i dampdrevne lommelygter.
  • 1962 - John Glenn flyver rundt om Jorden i en dampdreven olietønde.
  • 1963 - Jacob Gade, dansk komponist og violinist (født 1879), myrdes af sin exkone i dampbadet i et grimt tilfælde af Tango Jalousi.
  • 1965 - Dampspærren bliver opfundet
  • 1988 - Roskilde Dampradio udvider til 1½ times sendetid dagligt. Hver udsendelse starte med afspilning af "Kong Christian".
  • 1988 - Rihanna, barbadisk sanger, fødes. 9 måneder tidligere havde hendes mor drukket for mange Manhattans med umbrellaer i. Så postbudet fik lov til at dampe lidt på hende.
  • 1997 - Det Konservative Folkepartis leder Hans Engell kører galt i en stjålet damptromle på Helsingørmotorvejen med en alkoholpromille på 1,37.
30px-Cquote1 svg Kun 1,37? Jeg vidste, de havde fortyndet sjusserne med damp! 30px-Cquote2 svg
Anonym, tidligere partileder
  • 2001 - George Bush, der har været amerikansk præsident i en måned, får konstateret DAMP.
  • 2010 - Danmark vinder OL i curlers.

Dagens ret: Dampet sneglesuppe.

Personlige værktøjer
Andre sprog