1x05 Er der ikke nogen i denne joint der kan lave en ordentlig screwdriver

ThumbsUp
Ddiv

Er der ikke nogen i denne joint der kan lave en ordenlig screwdriver

I afsnittet her af "Det du ikke vidste" skal vi følge den guddommelige Nike og hendes bedre halvdel Sika.
Efter sagen med Lorenzo og hans gennemsavning er det kommet frem hvorledes Nike var den der mere eller mindre sørgede for at iværksætte det som Syndikatet alligevel ønskede: At finde et godt påskud til definitivt at blive af med Lorenzo.
Alligevel insisterer hun på at fortsætte sit ydmyge arbejde som receptionistinde i country-clubben, da hun derudover ikke ønsker at have en skid at gøre med Syndikatet.

1. scene Nike og Sika i samtalekøkkenet

Sika er godt irriteret over at de ikke har haft tid til at dyrke deres pels-fetich og anklager inddirekte Nike ved at opføre en scene af dimensioner.

Sika

PEEEEELS, PEEEEELS. FEDE STORE PRÆIMPRÆGNEREDE MINKPELSE. STORE UENDELIGE LANDSKABER AF KANINER SOM ØNSKER BLIVE BE-AET.

Nike

Ååh hold da op, Sika. Du må da godt stikke hånden op under nederdelen hvis du har så stærke abstinenser

Sika

PEEEEELS, PEEELS

Nike

Stop det nu. Iøvrigt sikke pænt dit hår er blevet. Har du brugt noget for at få det til at sidde sådan.

Sika

Dit udspekulerede asen. Du ved lige hvor du skal........nej kun en smule barber-gel for at friske det op.

Ja, ja. Nike's strategiske evner var indlysende. Ikke mindst fordi der skulle meget til at få hende til at miste overblikket. Hendes evner burde have bragt hende videre i denne verden, men hendes mangel på ærgerrighed gjorde at hun bare var receptionistinde.

Lidt senere efter Sika havde fået pels.

Nike

Du, Sika var der ikke noget med du kendte en fyr som var blevet sælger, selv om han havde siddet i fængsel.

Sika

Jo Peter "Albani". Det vil sige rigtig sælger kan man jo ikke sige det er. Han står og demonstrerer færdigretter til mikrobølgeovnen for husmødre i The Mal.

Nike

Tror du jeg kunne lave så noget?

Sika

Dig du kunne blive bilsælger! HVEM TØR KØBE EN BIL AF DENNE KVINDE?!

Nike

Lad nu vær' med at tage pis på mig.

Siki (kluklatter)

Jamen, jeg er da dybt seriøs. Hvis du var heldig ville du om 10 år forklare en kunde hvordan bilen rent faktisk fungerede.

Nike

Du skal fand'me ikke lave grin med mig, bare fordi du er søn af en buntmager. Hvad har du selv opnået din taber...

Nike var også særdeles ærekær. Den her fik ikke lov at stå alene. Det var tydeligt.

2.scene Hos den lokale Lamborghini-forhandler
Lamborghini girl3
Nike har udtænkt en list så hun kan komme ud at køre med direktøren for bilhandlen.

Bilsælger no. 1

Kan jeg hjælpe med noget?

Nike (kælent)

Jaaahhhhh........Jeg vil gerne se på en af de gule Lomborginier. Jeg kunne godt tænke at komme heeeeeelt ind og røre ved gearstangen.

Bilsælger no. 1 (forlegen)

Ja, øh....så gerne, Miss

Sælgeren henter nøglen til den gule Lamborghini. Han åbner bilen så Nike kan komme til at kigge ind....og så bryder helvedet løs.

Nike (rasende og højlydt)

Hold fingrene fra mig. Din vamle fnatmide. Jeg vil fand'me ikke have sex med dig.....og slet i en Lamborghini. Du troede du kunne snige dig til lidt gratis fisse bare fordi jeg havde glemt, jeg havde G-streng på i dag.

Direktricen

No. 1, hvad er det De laver? Står de og voldtager vores kunder? De kan hente deres løn på kontoret. De er sagt op.

Nike havde måske fået uventet hjælp i sit forehavende, men hun beslutter sig alligevel til at få direktricen ud at køre alligevel.

3. scene I en gul Lamborghini på vej ud i ørkenen
Lamb2
Direktricen

Ja, det er jo dejligt at mærke alle de hestekræfter mellem benene på én. Man bliver jo nærmest liderlig bare ved tanken. Man kan næsten mærke hvordan stemplerne arbejder i 16-cylinders motoren og skaber små eksplosioner i underlivet på én.

Nike

Øh, ja...man kommer ihvertfald hurtigt væk fra storbyen.

Direktricen

Jaa, og man bliver set i en gul Lamborghini og beundret pga. sit vovemod. Jeg vil køre Dem en ekstra lang tur som kompensation for deres...ulejlighed. Så kan De rigtig lære bilen og dens egenskaber at kende.

Nike føler at hun ikke længere har helt kontrol over hvad der foregår. 150 mph er måske ikke lige hendes kop te, når det kommer til stykket.

Direktricen

Nu havde jeg tænkt dem at De skulle prøve dyret. Har De ikke lyst at hoppe ud og prøve og sidde bag rattet.

Nike (betuttet)

Øh, jo....selvfølgelig!?

Nike når lige at stå ud af bilen hvorefter direktricen gasser op og stopper længere henne ad vejen. Ud ad vinduet kan Nike høre hendes ophidsede stemme.

Direktricen

HVIS DE VIDSTE HVOR MANGE KVINDER SOM JEG HVER UGE HAR RENDENDE, SOM VIL GØRE ALT FOR AT KOMME UD OG KØRE LAMBORGHINI. DET ER DERFOR NO. 1, NO. 17, NO. 14 OG NO.5 ALLE ER HOMO-KARLE OG DESUDEN ER NO. 1 MIN EGEN BROR. NU KAN DE FÅ AT SE HVOR HURTIGT EN LAMBORGHINI ACCELERERER FRA EN ANDEN VINKEL. FARVEL.

Nike kan efter det se røven af en gul Lamborghini forsvinde ud i horisonten på en aldeles øde vej i en ørken blandt leguaner og klapperslanger.
Hvordan var det nu liige at Nike kom på den tanke at hun gerne ville være bilsælger? Havde hun overvurderet sine egne evner?

4. scene På en baren "The Lonely Gambler"

No.1 sidder og er frustreret over, at han er blevet fyret. Han plejer som regel at blive genantaget næste dag efter han har stået skoleret overfor sin søster. Men i dag er det anderledes. Han hælder den ene drink ned efter den anden. Selvom han er bøsse og egentlig ikke interesseret i tøser, var det noget andet i dag. Han kender godt søsterens praksis med at køre "de useriøse tøser" ud på herrens mark. Men hende her var anderledes. Hun lignede ikke de andre.

No. 1 (råbende)

Er der ikke nogen i denne joint der kan lave en ordentlig screwdriver.

Bartenderen

Vi er vant til folk som snakker højt. Vi er ikke vant til kritik. Tror De ikke de enten, De skulle ramme vejen eller sætte hastigheden ned.

No. 1

Hvis jeg kører nogen zteder er jeg da helt sikker på at miste mit (bøvs)... job.

Bartenderen

Hvad laver De da?

No. 1

Jeg er bilsælger...............tror jeg nok?!

Bartenderen

I så fald får de én på husets regning.

Ind ad døren kommer Sika. Han spejder rundt i lokalet efter Nike. De havde aftalt at mødes her efter arbejdstid. Han går hen i baren.

Sika

Undskyld, har de set Nike?

Bartenderen

Ja, de sidder godt og solidt på mine fødder...

Sika

Nej, nej...Nike - min kæreste!

Bartenderen

Hvordan ser hun ud?

Sika kommer med en minutiøs beskrivelse af Nike

No. 1

Det var præziis sådan hun så ud...hende jeg så i dag.

Sika

Hvem er De?

No. 1

Jeg er bilsælger...tror jeg nok?!

Sika

Hvor henne...svar mig?

No. 1

Hvis det er rigtig at hun har fået tatoveret en sælunge på skulderen, så kan det kun være hende som jeg stødte på i bilbutikken. Min søster ved rigtig godt hvor hun er henne. Det var hende som tog hende med ud at køre....(urpph)

Sika

Hvis jeg nu kører Dem hjem, så kører vi hen og besøger Deres søster.

Det var efterhånden gået hen og blevet en helt rimelig deal pga. No. 1's tilstand.

5. scene Hos Lamborghini-forhandleren

Sika og No. 1 går ind på direktricens kontor. No. 1 går direkte til stålet.

No. 1

Jeg ved godt hvad du gør med alle de piger vi har rendende. Du kører dem ud i ørkenen så de aldrig vender tilbage igen.

Direktricen

Du er jo fuld og desuden plejer du jo at være ligeglad. Hvem er ham der? Er det én af dine bollevenner?

No. 1

Denne mand er kæreste til Nike, som hun hedder. Han kunne godt tænke sig at hun kom tilbage igen.

Direktricen

Ja, ja...bevares. Jeg er jo ikke morderske vel. Det ville ikke være specielt fremmende for salget. Jeg plejer altid lige at kontakte mine to gode venner Cedric og Amardillo. De har et bedemandsfirma og de plejer at køre forbi ca. et kvarter senere i deres rustvogn, når jeg beder dem om det. Hjemturen går ikke så hurtig som udturen og er ikke så fashionabel, men hjem kommer de og jeg er sikker på ikke at have dem rendende oftere...så tag De bare hjem. Hun er der allerede.

Sika

Jeg går ud fra at de kan finde ud af at køre deres egen bror hjem.

6. scene Tilbage i samtalekøkkenet

Sika

Jeg sagde jo at være bilsælger er en lang uddannelse, som kræver en meget speciel indsigt. Du skal nok finde noget bare rolig.

Nike

Ja kære Sika. Hvis bare jeg havde din sans for humor.

Sika

Åårh, den fejlede vist ikke noget da du prøvede at forføre Ataliskan...eller min fordrukne ven No. 1. Lad os tage over til Dean og få lavet en tatovering mere. Den reddede ikke dit liv, men den reddede mit.

Personlige værktøjer