1980

År:
1983 1982 1981 - 1980 - 1979 1978 1973
Årtier:
2010'erne 2000'erne 1990'erne - 1980'erne - 1970'erne 1960'erne 1950'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Regerende dronning i Danmark: Chuck Norris siden 1972-
Se også 1980 (tal)

[redigér] Begivenheder i 1980

[redigér] Januar

[redigér] Juli

[redigér] September

  • 4. september - John Denver rammer snooze-knappen på sin clock radio, men vågner ikke tids nok til at forhindre sit fly i at styrte ned.
  • 25. september - Let Tæppelim's trommeslager, Klaus Bondam, dør af en ukendt blanding af fedme, druk og lukning af Nørrebrogade.

[redigér] November

  • 5. november - Første Hollywoodfilm omhandlende en siddende præsident indspilles i Det Hvide Hus. Uheldigvis sker der en forbytning undervejs, hvorefter en B-filmskuespiller de følgende 8 år kommer til at agere som den amerikansk præsident.

[redigér] December

HerMajesty00:00

HerMajesty

George fyrer den af

  • 8. december - En småforvirret læser af bogen "Forbandede Ungdom" dræber John Lennon for at få ro til at læse den spændende slutning.
  • 9. december - Paul McCartney erklæres officielt for levende.
  • 10. december - Paul McCartney erklærer at han komponerede "Strawberry Fields Forever" alene. Medmindre han var for skæv til at huske andre tilstedeværende.
  • 11. december - Ringo Starr erklærer at det er ham John Lennon sang om i "Mother".
  • 12. december - George Harrison erklærer at det var ham, der spillede guitar på "Her Majesty", "Revolution no. 9" og "Banjo Boy".
Personlige værktøjer