1963

År:
1966 1965 1964 - 1963 - 1962 1961 1960
Årtier:
1990'erne 1980'erne 1970'erne - 1960'erne - 1950'erne 1940'erne 1930'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Regerende dronning i Danmark: Frederik

Et begivenhedsrigt år. P3. The Beatles. John F. Kennedy. Brunt toiletpapir, der klør i røven. Og mælkemanden, ja, ja. Far!

Og se bare alle de berømtheder, der enten blev født eller døde! Ja, døøøøøøde! Eller blev født....

[redigér] Begivenheder

  • 1. januar - Danmarks Radios Program 3 sender for første gang, efter den unge Jørgen de Mylius har overvundet den finkulturelle elitekunst i DR's bestyrelse.
  • 22. marts - Beatles udgiver sin første lp, Please, Please Me, oh yeaaaaaah!. De bandlyses straks i P3, fordi de har langt hår over ørerne, de niggere!
  • 23. marts - Grethe og Jørgen Ingmann vinder Melodi Grand Prix i London med melodien "Svansevise", som er en hed hyldest til H.C. Ørstedparken by night.
  • 22. november - Præsident John F. Kennedy skydes ved et beskidt komplot i Dallas, Texas, af Lyndon Johnsons edsvorne mænd. Han straks tages i ed som olieindustriens nye nigger.

[redigér] Født

  • 30. februar - Chuck Norris udvikler sit specielle cirkelspark, og sparker hele dagen ned i intet. 30. Februar findes ikke mere.
  • 9. juni - Johnny Depp - rigtige navn Johnny Depression
  • 28. august - Peter Mygind, dansk skuespiller, søn af Sonja fra Saxogades mor, der har en besværlig fødsel pgra. franskbrødet i hårene.
  • 3. december - Jan Gintberg, dansk stand-up'er, der på grund af hæmorider har lidt svært ved at sidde ned.
  • 18. december - Brad Pitt, skuespiller, der selv ved fødslen er så lækker, at man må bruge vold for at holde fødselslægen fra at voldtage ham.
  • 24. december - Jesus. Det blev juleaften igen!
  • 26. december - Lars Ulrich, trommeslager i Tivolivarieteen, men først lidt senere.

[redigér] Dødsfald

  • 20. februar - Jacob Gade, dansk komponist, af komplikationer i forbindelse med unoder.
  • 11. oktober - Édith Piaf, fransk sanger, af vin, sang og kvinder.
  • 22. november - John F. Kennedy, amerikansk præsident, af det perfekte nakkeskud affyret forfra.
Personlige værktøjer