FANDOM

År:
1944 1943 1942 - 1941 - 1940 1939 1938
Årtier:
1970'erne 1960'erne 1950'erne - 1940'erne - 1930'erne 1920'erne 1910'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Regerende Dronning i Danmark: Adolf Hitler

Den onde, onde krig fortsætter. Og det er rigtig koldt om vinteren, så man kan gå over isen til Malmø, hvis man gider.
Churchill-congress

I sin tale til den amerikanske kongres må den engelske premierminister flere gange løfte fingeren for at bede om ro, idet de bageste rækker nægter at sidde pænt og spytte tyggegummiet ud.

Begivenhederredigér

  • 1. januar - Statsminister Thorvald Stauning holder en radiotransmitteret nytårstale til Det danske Folk og undskylder det omsiggribende kaos.
  • 21. januar - Britiske tropper angriber Tobruk i Libyen, men fru Kadaffi undslipper med sin lille søn, Muammar.
  • 6. april - Tyskerne invaderer Jugoslavien og Grækenland, bare fordi de kan.
  • 17. maj - I slaget om Kreta ødelægges for flere hundrede kroner souvenirs og andet tingeltangel. Der skal gå år, inden turistindustrien er oppe i omdrejninger igen.
  • 27. maj - Det tyske slagskib Bismarck sænkes af englænderne 500 sømil vest for Brest i Frankrig. Det har kun været i søen i 9 dage, så det er da lidt ærgerlig.
  • 22. juni - Herr Adolf Hitler angriber egenrådigt Sovjetunionen og starter dermed nedtællingen til Der Untergang.
  • 3. juli - Josef Stalin holder en dundertale til det russiske folk og skælder dem ud for at have lukket Hitler ind uden at få lov.
  • 25. juli - Det tyske postvæsen introducerer postnummeret. "2860 Seebrugge" lægger for.
  • 31. juli - Hermann Göring udbeder sig en finansiel og administrativ redegørelse fra sine embedsmænd om en endelig løsning på jødeproblemet. På grund af det påfølgende overarbejde i departementet må Göring give pindemadder og en lille en til kaffe-erstatningen.
  • 1. august - den første Jeep ruller af samlebåndet og lige ned over tæerne på en fabriksarbejder. Heldigvis dækker kasko'en.
  • 7. december - Japanerne angriber Pearl Harbor for at lokke USA med i verdenskrigen.
  • 19. december - Hitler overtager personligt kommandoen over den tyske hær efter at have konstateret, at hans generaler er en flok uduelige skidesprællere, hundehoveder, hængerøve og socialdemokrater.
  • 26. december - Winston Churchill taler i den amerikanske kongres:
30px-Cquote1 svg Hold en tale mens du er vred, og du kommer til at holde den bedste tale, du nogensinde vil fortryde. 30px-Cquote2 svg
Winny C.

Årets nobelprisredigér

Nobelkomiteen overvejer kortvarigt at stikke fredsprisen til Hitler, men så vil Stalin bare blive sur. Og vice versa.