18. oktober

Evangelisten Lucas
Lucas With The Lid Off (FLIGHT808

Lucas With The Lid Off (FLIGHT808.COM)

-I de gode gamle sort/hvide 1990'ere

18. oktober er dag 291 i året, og ifølge bloggen "291" er der forbløffelse over at den forenede vestskinke er i førersædet til den europæiske kop... ...konklusionen på dette må være at blogs giver endnu mindre mening end dette leksikon!

Dagen i dag er Lucas dag, opkaldt efter evangelisten Lucas, der i 1994 hittede med salmen "Lucas with the Lid Off", som spredte stor jubel i mangt en folkekirke.

[redigér] Begivenheder

  • 1660 - Danmark indfører enevælde, således at Frederik 3.'s kone nu ikke længere har noget at skulle have sagt, hvilket hun bliver godt knotten over.
  • 1851 - Herman Melville føder dræberhvalen Moby Dick i London, hvilket skaber lidt panik på fisketovet, hvor flere fiskehandlere oplever sande dumpingpriser på hvalkød.
  • 1867 - USA beslutter at lægge $7.200.000 på is og køber Alaska af Rusland.
  • 1907 - Fredskongres i Haag afsluttes med fastlæggelse af regler for søkrig samt forbedrede regler for landkrig. Det foreløbige udkast bliver: I krig og kærlighed gælder alle kneb.
  • 1926 - Chuck Berry, musikkens svar på Chuck Norris fødes. Og ja, han kan slå folk ihjel på mindst 10.000 måder med en guitar. - Alene ved at spille på den!
  • 1931 - Nogle forsøger at tage strøm på Thomas Edison, men han er ikke rigtig i stødet.
  • 1939 - Lee Harvey Oswald fødes, så vi mange år senere kan gå i fælden på Trivial spørgsmålet: "Hvem skød Lee Harvey Oswald?".
  • 1944 - Flammen dør af mangel på citronvand.
  • 1954 - I samarbejde med Texas Instruments udvikler evangelisten Lucas den første kommercielt tilgængelige transistorradio, så han 40 år senere kan få udbredt sine psalmer.
  • 1977 - Rote Armee Fraktion dør. Royal Air Force overtager deres logo og andre aktiver.
Personlige værktøjer