17. december

Den 17. december er dagen, hvor det virkelig snerper til. Du har hverken købt gaver, juletræ eller adventslys!

Nå pyt, du er jo osse muslim.

[redigér] Begivenheder på denne mørke dag

  • 1859 - Frederiksborg Slot brænder efter et skolebesøg fra kursister i et belastet boligområde.
  • 1903 - Flyvningens fødselsdag: Brødrene Wright gennemfører historiens første flyvning, da deres 4-elastikkers Hyundai Compromiz holder sig i luften i 59 sekunder, hvilket er nogenlunde lige så godt som North Korean Airlines i 1980'erne.
  • 2004 - Ib Mossin, den pæne drenge- og pigehelt i så mange klassiske Morten Korch-film, lader sig begrave i al stilhed. Flere år efter påstår kirkegårdens besøgende, at de kan høre nogen nynne "du er min øjesten" nede i mulden.
  • 2008 - Kurserne på børsen sætter ny rekord! Opsvinget har bidt sig fast! Hvad fanden skulle kunne gå galt nu?
  • 2013 - 175.000 jobs er forsvundet fra Danmark siden krisens begyndelse. For at maksimere udbyttet til aktionærerne, som man siger, flytter alle de store virksomheder jobbene til udlandet.
30px-Cquote1 svg
Alle mine medarbejdere er vellønnede. Ellers har de jo ikke råd til at købe mine biler.
30px-Cquote2 svg
Henry Ford, mere fremsynet end de fleste

Personlige værktøjer
Andre sprog