16. december

Den 16. december er dér, hvor du endelig begynder at fatte, hvad julekalenderen handler om. Der er 15 dage tilbage af året, men lad dig ikke lulle i søvn af det. Der er kun 8 dage til jul!

[redigér] Begivenheder

  • 1653 - I England henretter Oliver Cromwell kongen og afskaffer julen, dans og drikkeri. Kvinder skal tildækkes med mørkt tøj, så de ikke opildner de gudfrygtige puritanere til hor og voldtægt[1].
  • 1916 - En gruppe officerer myrder den russiske munk Rasputin pga. af hans store indflydelse på den russiske tsar-familie. Så myrder de ham igen. Og igen. Og skyder ham. Og slår ham ihjel. Og drukner ham. Og forgifter ham[2].
  • 1988 - Christer Pettersson bliver fængslet og sigtet for mordet på Olof Palme, men frifindes året efter, da han er så god til at lyve overfor den naive svenske dommerstand.
  • 2003 - Nordsømuseet i Hirtshals nedbrænder. Den dag i dag er der ingen der kan forstå, hvordan fanden man nedbrænder et akvarium.
  • 2006 - En demonstration for Ungdomshuset udvikler sig til en afbrænding af det halve Nørrebro. Forældrene står i baggrunden og passer på, at politiet ikke taler for groft til deres små poder. Eller brækker deres små, nuttede pussenussefingre. Eller slår dem ihjel med et baseballbat. Eller overhælder dem med benzin og brænder dem af. Eller river deres pubeshår ud, et ad gangen. Æhæmm....

[redigér] Noter

  1. Lyder det bekendt?
  2. Muligvis er de stadig ved at aflive ham i dette øjeblik! Brrrrrr!!!!
Personlige værktøjer
Andre sprog