FANDOM

Den 15. oktober er dag 288, opkaldt efter straffelovens kap 28, §288, hvorefter man kan blive straffet for røveri med fængsel i op til 6 år, eller, hvis det er af særlig farlig karakter i op til 10. -Så dét dér med at hugge billeder og mp3-filer fra internettet kan du godt stoppe med med det samme.

-Tak, det var bedre!

Dagens navn er Hedvig, opkaldt efter Harry Potters kanariefugl.

Begivenheder redigér

  • 1529 - Den tyrkiske Sultan Suleiman den Prægtige opgiver belejringen af Wien (tyrkerne kommer dog igen 150 år senere, og opretter kiosker på hvert et gadehjørne).
  • 1536 - På en rigsdag i København vedtager kong Christian 3. en håndfæstning. Hvorfor han lavede dette håndstore legetøjsslot, og hvad det skulle bruges til vides ikke, men han var åbenbart så stolt af det at rigsdagen skulle se det!
  • 1844 - Friedrich Nietzsche fødes.
30px-Cquote1 svg Min fejl! 30px-Cquote2 svg
Gud
  • 1920 - Mario Puzo fødes uden gudfar, hvorfor han skynder sig at skrive om ham.
  • 1945 - Den franske politiker Pierre Alfa-Laval, leder af Vichy-regeringen, henrettes for samarbejde med nazisterne og malkning af franskmændene under anden verdenskrig.
  • 1946 - Man kan for første gang læse om Alt for Damerne. Særligt dildosektionen bliver ivrigt diskuteret af kvinderne over morgenkaffen på arbejdspladsen.
  • 1964 - Thomas Helmig kommer endeligt ud efter at have banket på i ni måneder.
  • 1976 - Rune Klan, vikingernes svar på Ku Klux, oprettes.
  • 2005 - Lilleprins III fødes.

Dødsfald redigér

  • 1944 - Citonen presses til det yderste og omkommer. - Flammen er i chok!
  • 1946 - Hermann Göring fupper alle og tager en selvmordspille få timer før han skal hænges.
30px-Cquote1 svg Ha! - I får mig aldrig! 30px-Cquote2 svg
Göring
  • 1964 - Cole Porter kløjs i en kold porter og omkommer.
  • 1993 - Dan Turèll møder Gud og Gokke.
  • 2004 - Per Højholt kvæles af Gitte, der er træt af at han evigt og altid tager ordene ud af munden på hende.