14. oktober

Den 14. oktober er Store Løsgængerdag og er dag 287 i året, og ved at følge den hesteskoformede vej, Interstate 287 omkring New York vil du netop som enhver løsgængere til slut ende der hvor du stort set kom fra. Med mindre du er fra Lønneberg.

  • Dagens navn er Emil.

[redigér] Begivenheder

  • 222 - Kejser Alexander Severus lader pave Calixtus styrte i havet, hvor han drukner.
30px-Cquote1 svg Nå, så var han sgu alligevel ikke en heks! 30px-Cquote2 svg
Severus
  • 1066 - Der males op af vægge og ned af tapeter om Slaget ved Hastings, men alligevel besejrer Vilhelm Erobreren kong Harold Godwinson og hans mænd. Hvilket jo er meget heldigt, da Vilhelms efternavn ellers ville have været stærkt misvisende.
  • 1912 - Mordforsøg på Theodore Roosevelt afværges af en tyk frakke, og teddybjørnen er så godt som opfundet.
  • 1926 - Efter at have hittet stort hos hottentotterne i det sydlige Afrika udgives børnebogen Peter Plys af A. A. Milne for første gang i England.
  • 1962 - Cuba-krisen starter, da et amerikansk U2 fly tager billeder af sovjetiske atomvåben, der er ved at blive opstillet på Cuba. Cubanerne påstår dog hårdnakket at amerikanerne "Still haven't found what they're looking for".
  • 2008 - Simon Emil Ammitzbøll tager en radikal beslutning og melder sig ind i Frie Radikaler..

[redigér] Født

[redigér] Dødsfald

  • 1703 - Thomas Kingo opdager at tiden skrider, dagen rinder og hvilestunden er i vente da han nu hører til i høje himle og det er på tide at sige sige far verden, far vel.
  • 1959 - Robin Hood dør, da han ved en fejl forsøger at gribe et massivt egetræsbord i dén tro det var af papmache.
  • 1977 - Bing Crosby holder nu hvid jul 24 timer i træk.
  • 1999 - Julius Nyerere, tanzanisk politiker dør og erstattes af Gammelpot.
Personlige værktøjer
Andre sprog