14. december

Den 14. december er den 17. sidste dag i året og ihh, hvor vi glæder os til jul og nytår!

Dagens navn er Benny.

[redigér] Begivenheder på denne dag

  • 1900 - Max Planck publicerer sin Kvanteteori. I begejstring komponerer Benny Andersen Kvantes viser og Sørøver Sally går planken ud.
  • 1903 - Brødrene Wright foretager historiens første motordrevne [[1]] med en varighed på 4 sekunder. Turen er ellers kun planlagt til at vare 2 sekunder og iøvrigt er flyet overbooket, så 7 personer må pænt vente på den næste afgang og overnatte i en høstak.[1]
  • 1911 - En ekspedition under ledelse af Roald Amundsen når som de første mennesker det sydlige Polen, hvor der bare er super-skidekoldt.
  • 1987 - I 118. afsnit af Plantageejerens datter ligger den ædle farmand for døden.
  • 1992 - i 443. afsnit af Plantageejerens datter kommer den ædle farmand sig fuldstændigt. Desværre er seerne døde i mellemtiden.
  • 2013 - Fungerende statsminister Helle Thorning-Schmidt offentliggør regeringens planer om at sænke skatten til 120%. Enhedslisten mener dog at det er lige i overkanten, og foreslår i stedet 200%. Det hele løser sig dog, da Asmaa kommer med roulade og overskårne.

  1. Den 17. december går det lidt bedre.
Personlige værktøjer
Andre sprog