14. august

Den 14. august er nationaldag i Pakistan. Alle tidligere og nuværende diktatorer kan frit træde tilbage uden retsforfølgelse.

[redigér] Begivenheder

  • 1936 - Den sidste offentlige hængning i USA foretages i Kentucky, det ved jeg, for min bedstefar var med. Æret være hans minde.
  • 1947 - Pakistan oprettes som selvstændig stat, udvundet af Indien, melasse og Nørrebrogade.
  • 1991 - Med 117 stemmer for og 42 imod vedtager Folketinget etableringen af en Øresundsbro. Ifølge planen skal den gå fra Malmö til Flensborg, så vi kan få lidt fred i gågaderne i København.
  • 2001 - Popgruppen Aqua fordamper. I stedet dannes grupperne Brint og Oxygen.
  • 2017 - Skyderierne i København når nye højder, da overbegavede bandemedlemmer skyder til højre og venstre. Politiet anbefaler alle unge mænd at blive hjemme under sofaen, så de ikke bliver skudt, da kriminologer jo for længst har bestemt, at strengere straffe ikke virker. Men den slags småting kan ikke hyle de kære danskere ud af den, nej, X-Factor, der har givet os så mange varige stjerner som... som.... som... lukker og slukker efter denne sæson. Nationen! er i oprør.
Personlige værktøjer
Andre sprog