13. juni

Den 13. juni er den første dag i dit liv, hvis du lige er blevet født. Det er ligeledes Syd-Ossetiens nationaldag, hvilket er den eneste grund til at de slås for at blive selvstændig nation - så de kan fejre deres nationaldag(!)

[redigér] Begivenheder

  • 1525 - Martin Luther gifter sig med den tidligere nonne Katharina von Bora. Hu kommer efterfølgende til at gå under navnet Martin Luthers Queen.
  • 1774 - Grundet overbefolkning forbyder Rhode Island indførelsen af slaver.
  • 1915 - Den hestetrukne sporvogn kører sin sidste tur i København, hvorved Dirch Passer vinder væddemålet mod Ove Sprogøe - der kommer altid en pige til! - Sporvognen må du langt ud i skoven efter.
  • 1942 - Det yngste medlem af Churchill-klubben i Ålborg bliver som straf forvist til Fyn. Jåååh, Gestapo viste skam ingen nåde med ballademagere!
  • 1946 - Skuespilleren Peter Schrøder fødes.. ..."det er fandeme uhyggeligt du!"
  • 1973 - Jokeren fødes, og det bliver lige pludselig meget sjovere at spille Whist.
  • 1986 - Mary-Kate og Ashley Olsen fødes, og indspiller fluks deres første film, hvor de rigtigt laver rav i den og holder fest på fødegangen.
  • 2008 - Irerne formaster sig til at stemme "nej" til EU's Lissabon-traktat, selv om de havde fået at vide af EU at de skulle stemme "ja". EU overvejer efterfølgende hvilke metoder man skal bruge for at få irerene til at stemme "ja", men i et svar på en henvendelse til den daværende amerikanske præsident George W. Bush beklager denne at der desværre ikke er plads til hele Irlands befolkning på Guantanamo. Vladimir Putin må også beklagende meddele at han også har alt optaget i Gulag-lejrene i Sibirien, da han har en del indbyggere, der lige skal overbevises om at de stadig gerne vil beholde ham på magten.
Personlige værktøjer
Andre sprog