12. august

Den 12. august er den FN's internationale ungdomsdag, så rollatorer, cigarer og banko er bandlyst. Hele verden drikker sig fuld og tager stoffer.

[redigér] Begivenheder

  • 1553 - Pave Julius 3. beordrer i et anfald af ungdommeligt hovmod de jødiske talmud-skrifter konfiskeret og brændt. Jubelen stiger i Gellerupparken.
  • 1851 - Isaac Singer udtager patent på sin symaskine, selv om den ikke virker. "I'm a Singer, not a sewer!" siger den frække knægt til sit forsvar.
  • 1877 - Den engelske opdagelsesrejsende Henry Morton Stanley når frem til mundingen af Congofloden. Det fejres med Bacardi Breezers og noget techno-shit.
  • 1887 - Thomas Edison laver sin første lydoptagelse, hvor han rapper sig igennem "Mary var et lille lamsebarn".
  • 1914 - Kanonen "Tykke Bertha" tages for første gang i brug. Den opstilles ved Liège, hvor de tyske soldater mobber den for dens bastante udseende, så den græder. Tykke Bertha's mor hyrer en advokat og anlægger sag mod soldaterkammeraterne. Nederen.
  • 1965 - Første kvindelige højesteretsdommer udnævnes i England. Der er tale om den 91-årige Margareth T., der er meget ung af sin alder, fordi hun er gået i barndom. Gary Glitter skriver en sang til hendes ære.
  • 1981 - IBM introducerer den personlige computer - PC'en. Bill Gates, en 11-årig nørd fra Amerika, køber retten til styresystemet DOS, der i 2011 giver ham verdensherredømmet.
  • 2008 - Ved hjælp af nogle meget præcise spørgeskemaundersøgelser med Microsoft software, afgøres det amerikanske præsidentvalg to måneder før tid. Vinderen vil blive den ungdommelige 104-årige alkoholiker John McCain. På grund af den udbredte tillid til Microsofts produkter aflyses valget og undersøgelsen tages for pålydende.
  • 2014 - Ebola slår for alvor igennem som vores allesammens nye yndlingssygdom. MRSA forvises til andenpladsen.
Personlige værktøjer
Andre sprog