11. april

Den 11. april er Leos dag. Leo den Store var pave fra 440 frem til han blev gift med Sussi i 461. Han overtalte Hunner-kongen Attila til at undlade at plyndre Rom og trække sig tilbage fra Italien. Til gengæld måtte Leo ægte Attilas grimme datter Sussi, leve evigt og opvise verdens dårligste tøjsmag. Mange undrer sig den dag i dag over hvorfor hulan han ikke bare lod Attila plyndre Rom.

[redigér] Begivenheder

  • 1901 - Arbejdstilsynet oprettes som Arbejds- og Fabrikstilsynet. Da vilkårene på fabrikkerne hurtigt viste sig at være under al kritik, valgt man efter kort tid kun at føre tilsyn med arbejdet.
  • 1905 - Albert Einstein offentliggør relativt sent sin relativitetsteori, hvilket relaterer til en våd aften i byen dagen forinden.
  • 1924 - Thorvald Stauning danner Danmarks første arbejderregering og skriver historie, da han udpeger verdens første kvindelige minister, Nina Bang, som undervisningsminister - såkaldt inklusion af kvinder. Siden da her der kun hersket kaos i undervisningssektoren, indtil Christine Antorini reddede folkeskolen i 2011.
  • 1945 - Hannover i Tyskland falder for de allierede styrker.
30px-Cquote1 svg De er altzå bare zå Schööööön! 30px-Cquote2 svg
Hannover om de allierede styrker
30px-Cquote1 svg Der er noget galt i halsen, Dybbøl Mølle maler helt af hark-hark-haaaaark! 30px-Cquote2 svg
John

Personlige værktøjer
Andre sprog