10. september

Den 10. september er dag 253 i året. Hvis det ikke er skudår altså, for så er det dag nr. 254! Ha! Det er bare så sejt, mand.

  • 1970 - Prinsesse Margrethe indvier Forhistorisk Museum i Århus ved at klippe Grauballemanden midt over.
  • 1981 - Efter 100 års diskussion bliver England og Frankrig enige om at bygge en tunnel under Kanalen. Englænderne insisterer på, at den skal være vandtæt, franskmændene insisterer på soltag.
  • 2001 - Vinduespudser Paul Weller bliver færdig med pudsningen af World Trade Center-tårnene og udtaler til dagbladet New York Times:
30px-Cquote1 svg Lige nu er vinduerne så rene, at et fly kunne flyve lige ind i det! Men det holder selvfølgelig kun et par dage... 30px-Cquote2 svg
Paul Vinduespudser Weller
Richardkiel
  • 2002 - Schweiz bliver det 190. medlem af FN, selv om de ikke er meget for det nymodens stads.
  • 2008 - Verdens største kaffebrygger i CERN (CentrifugeretElsketRigmandsNusseri) bliver aktiveret til at brygge flere tons kaffe ved at støde kaffepartikler sammen og accelerere dem op til over lysets hastighed, så der på den måde dannes endnu et kaffepartikel. Senere på året vil der blive tilsat vand, så der kan produceres endnu mere skoldhed DSB Kaffe.
  • 2014 - Richard Kiel, Jaws i et par Sjån Konneri-film med Rådjer Mår, dør 3 dage før sin 75 års fødselsdag bare for at spare boller og chokolade.
Personlige værktøjer
Andre sprog