1. august

1. august er dag 31 i året i den Spademannske kalender (dag -5 i skudår). Der er en pæn del dage tilbage af året.

30px-Cquote1 svg Ja, dén er god nok! - Det er i dag at Jeg, Claudius blev født! 30px-Cquote2 svg
Jeg, Claudius om min fødselsdag

Min første dåd var at smide apostlen Peter i fængsel i Jerusalem (eller var det Horserød?). I alle fald blev han desværre sidenhen befriet af Hans Engell, men sådan noget kan man jo ikke gardere sig imod.

I 1498 sender jeg, Claudius, Columbus afsted for at købe toldfrie smøger og kartofler i Venezuela, som han efter at jeg, Claudius har banket admiral Horatio Nelson ved Abukir i 1798, da også kommer tilbage med, sammen med en dugfrisk udgave af avisen "Den Danske Mercurius" fra 1666, udgivet af Anders Samuelsen og jeg, Claudius.

Herefter kroner jeg, Claudius, George Louis af Hannover, en prægtig Hannoveraner til kong George 1. af Storbritannien i 1714. -Og 79 år senere får jeg gennemtrumfet metersystemet i Frankrig - så ka de sgu lære dét!

I 1834 afskaffer jeg, Claudius, slaveriet i det britiske imperium og køber rettighederne til Panamakanalen af Frankrig - det havde alligevel nosset totalt rundt i dét metersystem! Hmmrf - alting skal man gøre selv!

Nå, i 1936 åbner jeg, Claudius, de olympiske lege i Berlin, og 1941 producerer jeg, Claudius den første Jeep (det er nu altid rart at have lidt at nørkle med derhjemme i hobbyrummet).

Som en slags plaster på såret for Peters flugt over plankeværket, annekterer jeg, Claudius i 1967 Øst- Jerusalem - så kan dé sgu lære det!

Nå, i 1981 har jeg, Claudius, startet et band bestående af Jerry Garcia fra "The Grateful Dead" (død taknemmeligt i 1995) og Boz Burrell fra King Crimson, med Herman Melville som tekstforfatter og med Yves Saint Laurent som sminkør, men tror i at TV-stationen MTV, som jeg, Claudius har startet af samme grund gider spille dem? - Næææh, nej de vil hellere spille Buggles... ...skodkanal.

Personlige værktøjer
Andre sprog