Ørsteds skala

Ørsteds skala er en dansk romersk karakterskala, som er skabt for at gøre livet surt for eleverne forbedre kommunikationen mellem skole og hjem, og generelt hersker der stor utilfredshed med den blandt eleverne, bl.a. pga. de helt ekstreme konsekvenser som en jævn karakter giver de højagtelige værdier, som den er basseret på.

Karakterskalaen er skabt af Oscar Wilde, men er siden blevet kopieret og forvansket revideret og forbedret af H.C. Andersen Ørsted, heraf navnet.

Den gennemgående træk ved skalaen er det helt ekstremt uretfærdige unikke og geniale system, hvormed karaktergennemsnittet udregnes. Hver karakter er tilknyttet en tilsvarende talværdi, som tæller i regnskabet, hvilket giver store konsekvenser som følge af alt under 7 ros og glade dage til de rare og dygtige elever.

7 og opefter er beståelseskarakter.

Karakter Forkortelse Værdi
usædvanligt godt ug 8
usædvanligt godt minus ug- 7
meget godt plus mg+ 0
meget godt mg -23
ret godt rg -121
middelmådigt mm -682
dårligt minus d- -3845
sindssygt dårligt minus minus minus minus minus sd----- -5.828.419
fuldstændigt vanvittigt sindssygt dårligt fvsd -8,27345 * 1028
Anton Wittorff AW -2,34789 * 104778
skopudser og gadefejer s&g -10^{10^{ \overset{2788453}{} }}
slet slet 1/0
Med andre ord: DOMAIN ERROR. Ethvert regnestykke umuliggjort.

Hvad er dog det for noget VÅS? Er dette et forsøg på at så tvivl om perfektionen af vores anvendte karakterskala? Er det? SVAR MIG!!!!!!

I så fald kan jeg kun give en karakter. Du kan starte nedefra i dit nok så nyyyyyyyyyyydelige skema og vælge den første karakter, som du møder.

Personlige værktøjer